неділя, 24 лютого 2019 р.

Як згуртувати клас?

Цікаві та прості вправи, які допоможуть вам зробити клас справжньою командою.
На жаль, майже кожен класний керівник хоча б інколи помічав, що учні його класу недостатньо згуртовані, не можуть потоваришувати, а то і взагалі не спілкуються. Погодьтеся, такого просто не має бути! Звісно, працювати над згуртованістю класу треба починати ще з першого класу, але навіть якщо діти старші, не все втрачено!
Добре згуртований клас може досягти будь-якої вершини, перемогти у будь-якому змаганні. Але для цього необхідно стати ближчими одне до одного. Як? Все просто! Спеціальні тренінги та вправи допоможуть забезпечити сприятливий психологічний клімат у колективі, надати кожному учню можливість зрозуміти свою роль у класі та розвивати вміння працювати в команді.

Вправа «Пазли»

Мета: формування команди, розподіл ролей у групі.
Час: 10 хвилин.
Хід вправи: Об’єднайте учнів у команди по 5-6 осіб (залежно від кількості дітей у класі). Кожна група отримує пазл із зображеннями тварин. Завдання просте – зібрати пазл швидше за суперників. Таким чином учні вчаться ефективно взаємодіяти для досягнення спільної мети.
Після того, як усі пазли буде зібрано, поставте дітям кілька запитань:
  • Чи складно було працювати у команді?
  • Чому?
  • Можливо, краще та швидше збирати пазли одному?
  • Як треба поводитися, аби впоратися з цим завданням швидше?

Вправа «Візьми мою руку»

Мета: Емоційно-психологічне зближення учнів, покращення взаєморозуміння, розвиток навичок невербального спілкування.
Час: 5 хвилин. 
Хід вправи: Учні створюють два кола – внутрішнє та зовнішнє, стоячи обличчям одне до одного так, щоб утворилася пара. Ви даєте команди, які учасники пари мають виконати, зберігаючи при цьому мовчання. Після виконання завдання учасники у зовнішньому колі роблять крок у бік.
Завдання для пар можуть бути різними, але при їх виконанні обов’язково мають бути задіяні руки, наприклад:
  • Привітайтеся.
  • Помиріться.
  • Висловіть підтримку.
  • Висловіть радість.
  • Пожалійте.
  • Побажайте успіху.
  • Попрощайтеся.

Вправа «Вавілонська вежа»

Мета: Навчитися взаємодіяти у команді та розвивати навички невербального спілкування. 
Час: 10-15 хвилин.
Хід вправи: Учні об’єднуються у три-чотири групи (залежно від кількості дітей у класі). Кожна група отримує ватман, фломастери та аркуші із заздалегідь прописаними  завданнями. Ці аркуші не можна показувати товаришами по команді! Завдання команди – намалювати спільними зусиллями вежу, але при цьому кожен учень має намалювати лише один власний елемент, зазначений у завданні. Наприклад, хтось має намалювати контур вежі, хтось – двері, інший – вікна і так далі. При цьому учасникам заборонено спілкуватися одне з одним.

Вправа «Хто ми?»

Мета: Усвідомлення рис і особливостей кожного учасника колективу. 
Час: 15-20 хвилин.
Хід вправи: Об’єднайте клас у групи по 5 осіб. Кожна група отримує ватман та кольорові олівці. Учасники команди мають обговорити власні асоціації, намалювати те, як вони уявляють свій клас. Наголосіть на тому, що малюнки повинні бути метафоричними, наприклад, клас можна представити у вигляді вулику, вогнища, зірок на небі тощо. Коли малюнки будуть готові, запропонуйте учням пояснити, чому вони обрали саме такий образ, а потім разом оберіть, чий малюнок виявився найбільш влучним.

Вправа «Подарунок»

Мета: Позитивне завершення виховної години.
Час: 5 хвилин.
Хід вправи: Учні сідають колом на відстані витягнутої руки. Запитайте, чи сподобалася дітям виховна година, що вони відчули та про що думали. Після цього запропонуйте подарувати одне одному позитивні емоції. Покажіть приклад: торкніться плеча одного з учнів та скажіть: «я дарую тобі довіру». І так по колу: кожен учасник торкається плеча сусіда та говорить, що він хотів би йому подарувати.
І обов’язково похваліть учнів за активну участь!
https://naurok.com.ua/post/nestandartna-vihovna-godina-yak-zgurtuvati-klas?fbclid=IwAR03rACYnEztJu-jY0nQpCwHj11wdrAafao20_3_EcnkZevgBXVmR5ilwII

Немає коментарів:

Дописати коментар