Пам’ятаєте дні, коли на уроках чи парах із англійської нам показували фільми? Звісно, усі ми стрибали від радості до самої стелі! Сьогодні ми маємо так багато відеоресурсів, що іноді важко щось обрати. Використання відео на уроках уже стало буденністю, особливо в роботі з молодшими школярами. Ми живемо в епоху диджиталізації, коли лише найлінивіший не знімає відео. Чому б не використати це для пожвавлення наших занять та створення захоплюючого навчального середовища!
Створення відео – чудовий спосіб практикувати навички аудіювання та говоріння. А ше така діяльність розвиває творчість у молодших школярів. Сьогодні ми дамо вам кілька порад, як керувати процесом.
ЕТАПИ ВІДЕОВИРОБНИЦТВА
Ідеї
Щонайперше, придумайте що саме це має бути. Головне – щоб учні насолоджувалися процесом та навчалися під час зйомок. Тому не варто сильно наголошувати на вимогах до мови, оскільки вони вже й так нервуватимуть через те, як виглядають у кадрі. Ось кілька ідей для ваших відео:
- Інтерв’ю
Розділіть учнів на групи або пари. Частина з них буде журналістами, а решта – знаменитостями. Журналісти братимуть інтерв’ю у знаменитостей, наприклад, про їхні улюблені речі. Студенти ставитимуть питання, наприклад: “What is your favourite …?” чи “Do you like…?”. Залежно від потреб учнів ви можете обирати інші граматичні структури чи вокабуляр для свого відео.
- Домашнє відео (у тому числі і власне відео, зняте дітьми вдома)
Зйомка такого відео може бути домашнім завданням. Найпростіший спосіб – попросити учнів відзняти все, що вони роблять у вихідні, коментуючи це. Наприклад, “I get up at 10 o’clock and brush my teeth. Then I have my breakfast.” тощо. Або, якщо ви вивчаєте тему “Food”, студенти можуть зняти, як вони готують або ж які їхні улюблені страви, розповісти рецепти приготування.
- Реклама
Таке можна зробити на уроці. Ви можете дати учням різні предмети та попросити їх вигадати 10 застосувань для кожного. Таке заняття ідеально підходить для відточування модального дієслова “can”. Ви можете почати з ручки та попросити їх продати її вам!
- Випуски новин
Почати можна з повідомлення про школу чи новини про клас.
- Прогноз погоди
Навчаючи лексиці на тему “Weather”, дайте своїм студентам можливість побути метеорологами. Попросіть їх знайти інформацію про погоду в кількох країнах.
- Відеокліпи
Якщо у ваших учнів є улюблена пісня англійською мовою, саме час зробити відеокліп на неї. Ви можете розділити їх на групи та дати кожній завдання відзняти ролик для різних частин однієї пісні.
- Рольові ігри
Якщо ви практикуєте діалоги, ви також можете знімати їх на відео.
- Туристичні путівники
Це чудова діяльність, яку потрібно робити поза аудиторією. Коли вивчаєте тему “Places in the town/school”, виводьте своїх учнів із класу та показуйте місця навколо вашої школи. У такий спосіб ви практикуватимете вживання прийменників місця, напрямів, структури “there’s/there” та “you can”, розповідаючи, наприклад, про шкільну бібліотеку, їдальню тощо. Якщо час дозволяє, можна прогулятися містом чи районом, де розташована школа.
Коли я працювала в початковій школі в Таїланді, ми з учнями знімали туристичний путівник про містечко Нгао, провінція Лампанг, і нашу школу. Діти, яким на той момент було 8–9 років (3 клас), були в захваті від того, що про їхнє містечко завдяки їхнім зусиллям дізнається весь світ.
Учні із задоволенням готували все, що було необхідне для створення відео: вигадували сценарії, писали тексти, допомагали один одному під час зйомки. Самі відео знімали на телефон.
Джуніор розповідає про поліцейську дільницю, Нуа – про найстаріший у містечку міст, а Пум – про школу Анубаннгао, однокласників і вчителів:
Де взяти натхнення?
Спочатку покажіть учням приклад відео, яке ви хочете зробити. Ви можете скористатися YouTube або Vimeo, щоби переглянути кілька прикладів і побачити, що зробили інші.
Делегування завдань
Було б непогано розділити учнів на групи. Дуже важливо, щоби кожен мав що робити. Робота в команді – це чудовий досвід. Деяким студентам може не подобатися з’являтися у відео, тому ви можете залучати їх до редагування сцен за допомогою комп’ютера, макіяжу, озвучування кадрів, на яких є зображення, проектування навчальних слайдів для включення в ролик тощо.
Розкадрування відео
Кожен розділ відео має бути продуманий (замальований). У такий спосіб ви створите мапу послідовності для виробництва відео, й усі знатимуть, що потрібно робити на кожному етапі виробництва.
Створення сценарію
Залежно від типу відео, яке ви збираєтеся знімати, сценарії можуть бути як простими, наприклад, “Answer the question” або “Talk about today’s weather”, так і складнішими, з певними рядками, наприклад, якщо ви знімаєте рольову гру.
Процес зйомки
Учні, які соромляться та не хочуть зніматися, можуть відповідати за зйомки, режисуру, тримання карток-підказок тощо. Роль має завжди бути для всіх – навіть якщо не на екрані. Найпростіший спосіб зйомки – це використання камери телефону.
Монтаж
На цьому етапі все відзняте потрібно скласти докупи. Є десяток програм, які ви можете використовувати для цього. Наприклад, Wondershare Filmora та Windows Movie Maker, якими можна користуватися безкоштовно. Цей етап може зайняти досить багато часу, і ви, мабуть, зробите це самостійно, якщо ваш проект передбачає кілька відео.
Проте якщо відео знімала група учнів чи окремі студенти, вам, імовірно, не доведеться нічого монтувати, і можна переходити до останнього етапу.
Презентація
Як тільки ви закінчите, у вас буде відео, яке можна показувати друзям і батькам. Ви можете завантажувати ролики та ділитися ними в соціальних мережах або разом дивитися в класі. Ми гарантуємо, що це буде весело!
Якщо вас зацікавила ця тема, рекомендуємо також прочитати:
Що ще почитати за темою: Досліджуємо простір із молодшими школярами (активності та ресурси)
Немає коментарів:
Дописати коментар