Відомий лінгвіст Девід Уілкінс сказав: «Без граматики ще можна передати хоч щось, без лексики ж не можна передати НІЧОГО». Чи згодні ви з тим, що ми спостерігаємо найбільший прогрес у наших учнів, коли вони вивчають нові слова та вирази, а не граматику?
Вивчення нової лексики – це завжди виклик для будь-якого мовця, адже необхідно запам’ятовувати не тільки зміст, форму та вимову самого слова, а й нові словосполучення, словотвір і граматичну функцію. Найефективніші способи запам’ятати все це – повторення, використання, візуалізація та персоналізація. На уроці ми повинні регулярно давати нашим учням такі можливості. Ігри, які ми пропонуємо сьогодні, допоможуть вам зробити повторення лексики веселішим.
Ігри на концентрацію
Можна грати в різний спосіб. Ось найпоширеніші:
Перегони
Поділіть учнів на групи з 4–5 осіб. Кожна група вишиковується в шеренги перед дошкою. Вчитель говорить слово, а учень, який стоїть попереду кожної групи, повинен бігти до дошки та записувати речення із ним. Коли речення написане, учитель каже: «Стоп». Якщо в написаному є помилка, вчитель може дати підказку. Наприклад: «У вас є проблема з часом». Інші учні можуть допомогати товаришу біля дошки.
Як доповнення до цієї гри, вчитель може казати два-три слова, кожне з яких потрібно вжити в одному реченні.
Запитання-відповідь
Напишіть на дошці два окремі списки слів: A і B. Призначте одній половині класу список A, а іншій – список B. Учням потрібно письмово скласти запитання з кожним словом зі свого списку. В ідеалі воно має продемонструвати певне розуміння слова (наприклад, «Is your family very hospitable?», а не «What does hospitable mean?»). Якщо учням потрібна допомога, вони можуть проконсультуватися з учителем, нотатками або підручником.
Коли учасники закінчили писати свої запитання, учні з команд A і B знаходять собі пару та обмінюються списками запитань. Вони повинні прочитати кожне запитання та написати відповідь на нього на тому ж аркуші паперу. У відповіді потрібно використовувати те ж саме слово, що підкреслене в запитанні. Після цього учасники знову обмінюються та читають відповіді одне одного.
Приклад:
— Student A’s question: Are there any skyscrapers in New York City?
— Student B’s answer: Yes, New York City has several skyscrapers.
Словникові БІНГО
Гаряче крісло
Підберіть лексику, яку ви хочете повторити разом з учнями; складіть список, на який ви можете опиратися під час роботи. Поділіть учнів на дві команди. Один учасник кожної команди стоїть спиною до дошки й обличчям до своєї команди. Ви пишете слово або словосполучення на дошці. Решта класу повинні допомогти своєму товаришу здогадатися, що це за слово, перш ніж це зробить гравець іншої команди.
Учні можуть робити це, даючи синоніми або антоніми, описуючи, що ви можете робити з ним, або в яких контекстах його можна використовувати тощо. Перший, хто відгадає слово, отримує бал для своєї команди. Продовжуйте, поки ви не використаєте всі слова зі свого списку або поки не набридне!
Ми сподіваємося, що вашим учням сподобається процес вивчення нових слів, і вони пам’ятатимуть їх краще. Якщо ж ви вже випробували деякі із запропонованих завдань, тут можна знайти ще більше:
Немає коментарів:
Дописати коментар