«Найвища вежа»
Тривалість
— 7-15 хвилин
Об’єднайте клас у кілька підгруп по 5-8
учнів у кожній. Видайте кожній групі такий набір предметів: 10 аркушів А4, 10
аркушів А5, 5 стікерів, метр скотча (або ж пластилін), 3 соломинки для напоїв,
маркер.
Далі групи мають змагатися в тому, хто за
обмежений проміжок часу (7 хвилин) збудує з цих матеріалів якомога вищу вежу.
Вона має протриматися та не впасти хоча б хвилину, а на її вершечку при цьому
має лежати маркер.
Можна ускладнити завдання. Наприклад, попросити
учнів на аркушах паперу, з яких вони будують вежу, писати слова, що асоціюються
в них з майбутнім.
Або назви професій, які їм подобаються. Чи
вирази, які, на їхню думку, описують навчання у виші. Тоді тривалість гри
збільшиться до 15 хвилин.
Навіщо?
В умовах обмежених ресурсів в учнів можуть
з’явитися нестандартні рішення. Крім того, вони починають розуміти, що за
рівних стартових умов, коли всі мають однакові матеріали для «будівництва»,
перемагає та команда, яка краще комунікує між собою. Діти вчаться розробляти
стратегії та вирішувати проблемні ситуації.
Ви вчите їх не боятися пробувати,
експериментувати та креативити в умовах обмеженого часу. І так виховуєте
мислення, що базується не на побоюванні помилки, а на бажанні спробувати і
досягти мети.
Ускладнення завдання, коли учні пишуть
слова чи вирази, дає їм змогу конкретизувати свої бажання, прагнення та наміри.
Виділіть окремий час, щоб учні могли аргументувати те, що написали, та
обговорити один з одним.
«Що я візьму із собою на безлюдний острів?»
Тривалість
— 15 хвилин
Спочатку попросіть учнів подумати над тим,
які три речі вони неодмінно взяли б на безлюдний острів. Поясніть, що це можуть
бути фантастичні предмети, що поки в реальності не існують. Наприклад,
холодильник, який самостійно продукує їжу, чи ліжко, яке можна легко скласти в
рюкзак. Головне — вміти пояснити згодом, чому вони обрали саме ці речі.
Потім об’єднайте дітей у групи по 5 осіб. Таким чином, разом у них
буде 15 уявних речей, які вони хочуть взяти на острів. Дайте учням 7 хвилин, щоб
обговорити та вибрати з них лише 8 предметів, які вони можуть у себе залишити.
Після цього кожна група коротко
презентує свій набір речей та пояснює, чому зробила саме такий вибір.
Навіщо?
Вміння аргументувати свою позицію та
домовлятися з іншими — навички, необхідні для успіху в дорослому житті. Коли
комунікація супроводжується уточненнями, обговоренням та порадами, виникає
простір для того, щоб краще проявити себе. Обмеження часу вчить стисло, але
вичерпно вербалізувати свої думки.
«Усі за одного»
Тривалість
— від 10-20 хвилин
Щоб діти не травмувалися, цю вправу
краще проводити в спортивному залі чи на подвір’ї, де є газон. Горизонтально,
на висоті 1,2-1,5 метра від підлоги чи землі, протягніть тканину чи мотузку.
Закріпіть її між деревами чи іншими опорами так, щоб утворився «паркан». З
одного боку «паркану» має стати більшість класу і лише один учень — з другого
боку. Краще, щоб це був фізично сильний хлопець.
Завдання дітей — за 10-20 хвилин
переміститися всім на той бік, до свого однокласника. Тобто перелізти через
«паркан».
Учні можуть обговорювати план дій,
вибудовувати з рук хитрі конструкції, щоб усі могли якнайшвидше перебратися на
другий бік. Діти мають допомагати один одному, підсаджувати.
Навіщо?
Таке завдання гуртує клас і дає змогу
відчути підтримку на практиці. Діти розуміють, що в житті виникає чимало
ситуацій, які вирішити самостійно неможливо. Учні вибудовують стратегії
переміщення команди, що розвиває логічне мислення, вчить прогнозувати ситуацію.
Крім того, вправа може стати простою
фізичною розрядкою, що теж дуже важливо для продуктивної розумової роботи.
«Я розповім вам історію про…»
Тривалість — до 20-30 хвилин
Покладіть у капелюх 30 невеликих
аркушів паперу з написами, що повторюються: «Навчання», «Майбутнє», «Моє
досягнення», «Гумор». Запропонуйте кожному витягнути по одному папірцю. Це —
тема для короткої історії, якою учні хочуть поділитися з класом. Розповідь має
тривати не більше хвилини.
Навіщо?
Завдання такого типу створюють довірчу
та комфортну атмосферу в класі. Особливо це необхідно для тих, хто скоро
залишить школу та піде навчатися в інші заклади. Саме історії та спільні
спогади згуртовують, а їх публічне розповідання покращує ораторські навички.
Ліміт історії в одну хвилину допомагає структурувати інформацію для слухачів.
Також можна використовувати схожі
завдання під час класної години чи переїздів автобусом на екскурсії.
Немає коментарів:
Дописати коментар