Вправа «Комбінування»
Разом з учнями пограйте, перевтілившись у Юлія Цезаря. Тобто запропонуйте школярам задіяти декілька чуттів одночасно: слухати музику, відчувати аромат квітів, роздивлятися картину, а ще й встигати щось крутити у руках. Важливо, щоб усі дії були усвідомленими та контрольованими. Спочатку буде важко, бо мозок намагатиметься виокремити якусь одну дію чи чуття. Але згодом у дітей почне виходити краще, тренуватися їм стане легше, бо у мозку утворяться нові нейронні зв’язки.
Комбінувати можна не лише дії, а й предмети. Разом з учнями візьміть якийсь предмет, наприклад, книгу. Діти мають подумати, як можна змінити чи вдосконалити цей предмет. Запропонуйте «приєднати» до книги інші речі. Що буде, якщо до книги «приєднати» дзеркало? А якщо плеєр?
Нехай учні вигадають 20 способів використання стільця. Звичні варіанти брати не можна! Відповіді, що на стільці можна сидіти і стояти не зараховуємо. Оригінальніше – застосовувати його як спортивне приладдя.
Комбінувати можна й слова. Учні можуть позмагатися, хто вигадає більше найнезвичніших словосполучень, наприклад, «прохолодна спека», «сумна радість».
Вправа «Кажан»
Цю вправу ми радимо не тільки для учнів, а й для вчителів. Її цікаво і легко виконувати. Коли на вулиці стане темно, вимкніть усі джерела освітлення в оселі, заплющте очі й починайте мандрівку в темряві. Також можна спробувати приймати душ, одягатися, складати книжки на полицю чи розрізняти номінали монет лише на дотик (за допомогою пальців). Органи чуттів активізуються, коли ви нічого не бачите. Така методика штучної сліпоти допомагає розвинути увагу та концентрацію.
Вправа «Німе кіно»
Запишіть на диктофон або знайдіть в інтернеті колокольний дзвін, гуркіт автомагістралі, стукіт у двері, ревіння двигуна, дзюрчання струмка та інші звуки. Учні мають із заплющеними очима прослухати запис та вгадати, що це за звук. Добре, якщо вони намалюють в уяві місце, де можуть його почути. Або зробіть навпаки: подивіться разом із дітьми давно відомий фільм чи мультфільм без звуку та спробуйте згадати діалоги і монологи. Ця вправа стимулює сенсорні відділи мозку.
Перемагайте повсякденність
Щодня ми виконуємо одні й ті самі дії. Спробуйте змінити цю схему та запропонуйте учням вчинити так само. Зробіть щось нове, наприклад, підіть на работу новим маршрутом або спробуйте їсти лівою рукою (чи правою, якщо ви шульга).
Коли ми робимо щось незвичне або опановуємо нові навички, у мозку утворюються нові нейронні зв’язки. Чим їх більше, тим креативніше мислення.
Експрес-натхнення
Перевага таких експрес-вправ у тому, що їх можна виконувати де й коли завгодно. Креативне мислення потрібне не тільки учням. Учителям теж необхідні натхнення та творче мислення. Ці вправи не потребують багато часу та спеціальних умов.
- Візьміть аркуш паперу та рівномірно заповніть його звичайними символами на ваш розсуд. Наприклад, хрестиками. А потім почніть хрестики з’єднувати. Малюйте все, що заманеться! Але замальовки не повинні повторюватися. На перший погляд вправа може видатися дуже легкою, але вона розвиває фантазію та гнучкість розуму – можна малювати як прості речі, так і цілий сюжет. Щоденне виконання цієї вправи покаже, що не вона є не такою вже й простою, бо найлегші образи вже мальовано. Мозок почне шукати все креативніші рішення.
- Заплющте очі. Подумайте про один із предметів, який знаходиться в кімнаті. Не розплющуйте очі, назвіть якомога більше ознак цього предмета. Розплющте очі та запишіть усе, що запам’ятали, не дивлячись на предмет.
- Оберіть вірш, який вам подобається. Застосуйте останній рядок цього вірша як перший рядок власного.
- За допомогою 400 слів опишіть ідеальне місце, де ви б хотіли жити.
- Напишіть оповідання, яке б починалося словами: «Одного разу в мене була можливість...»
- Подорож у часі. Напишіть лист собі ж у минуле або у майбутнє.
- Напишіть оповідання про порожній стакан.
- Напишіть оповідання про синій предмет.
Ці невеличкі вправи не тільки допожуть вам розвинути креативне мислення, а й покращать настрій. Зробіть свій день яскравим та бадьорим!
https://naurok.com.ua/post/perevershiti-yuliya-cezarya-vpravi-dlya-rozvitku-kreativnogo-mislennya?fbclid=IwAR01CQenqjdn9fkvpy7jih7cljgnLkEx8DU4NAKk6LOlh58jijoa4HooXYY
Немає коментарів:
Дописати коментар