субота, 21 березня 2020 р.

Розмовні вправи з картинками

Як відомо, більшість навчальних посібників пропонують мовленнєві завдання у формі парних чи групових дискусій або рольових ігор. Втім, ці завдання можуть бути трохи далекими від життя. Крім того, нашим студентам часто нудно, оскільки їм постійно потрібно обговорювати списки питань. Більшість учнів сприймають зображення краще, то чому б не використати їх з метою заохочення студентів до розмови?

Наша викладачка Дарина Луговська охоче поділилась кількома мовленнєвими завданнями та ідеями, які допоможуть зробити ваші уроки цікавішими та ефективнішими.

ЗАВДАННЯ 1. CIRCLE SPEAKING


Уявімо, що у вас навчається група з шести учнів. Перш за все, роздайте трьом студентам по малюнку. Дайте учням достатньо часу на підготовку, щоб можна було придумати історію, пов’язану з зображенням, та повідомте, що їм доведеться говорити протягом двох хвилин. 

Іншим трьом студентам скажіть, щоб слухали особливо уважно. Адже після прослуховування їм доведеться переказати всі історії. Коли час підготовки закінчиться, студенти, що повинні розповідати історію, стають спинами одне до одного (внутрішнє коло), а ті, хто без розповідей (зовнішнє коло), стають обличчям до учнів з внутрішнього кола.

razgovornye-uprazhneniya-s-kartinkami
Крок 1. Внутрішнє коло протягом 2 хвилин розповідає свої історії (монолог), зовнішнє коло уважно слухає. Потім відбувається зміна напарника. 

Крок 2. Зовнішнє коло переказує історії, які вони щойно почули, новим партнерам, внутрішнє коло уважно слухає. Потім відбувається зміна напарника. 

Крок 3. Внутрішнє коло переказує історії, які вони щойно почули, новим партнерам, зовнішнє коло уважно слухає. Потім відбувається зміна напарника. 

Крок 4. Зовнішнє коло переказує історії, які вони щойно почули, новим партнерам, внутрішнє коло уважно слухає. Потім відбувається зміна напарника. 

Крок 5. Внутрішнє коло переказує історії, які вони щойно почули, новим партнерам, зовнішнє коло уважно слухає. Потім відбувається зміна напарника. 

Крок 6. Зовнішнє коло зустрічає своїх перших партнерів і переказує їм власні історії. Внутрішнє коло слухає, щоб пізніше повідомити про те, що змінилося в їхніх розповідях.

ФІДБЕК ПРО ЗМІСТ

Ця частина є дуже важливою. Тут ви попросите учнів із «Внутрішнього кола» розповісти свої історії та те, що змінилося після того, як їхні історії проходили по колу. Ця частина приносить багато задоволення студентам!

ФІДБЕК ПРО МОВУ

Залежно від теми вашого уроку, можливо, вам потрібно зосередитись на помилках, допущених учнями під час заняття. Тобто, якщо ви попросили своїх учнів розповідати історії про минулі звички людей на малюнках, зосередьтеся на помилках, які вони допустили  у використанні used to+infinitive/ would+infinitive/ past simple.

Підказки:

  • Давайте дуже чіткі та поетапні вказівки, тобто коло за колом. Не забудьте перевірити свої вказівки за допомогою ICQs.
  • Будьте готові до непарної кількості студентів. Якщо це трапиться, попросіть або двох учнів розповідати  по пів історії у внутрішньому колі, або двох учнів працювати разом у зовнішньому колі.
  • Якщо потрібно, заздалегідь пройдіть з учнями потрібну граматику / лексику / functional language, перш ніж вони почнуть говорити.
  • Дайте студентам достатньо часу на підготовку. Чим нижчий рівень студентів, тим більше часу на підготовку потрібно.
    • Чітко сигналізуйте про закінчення часу.
    • Повертатися до першого партнера не обов’язково. Якщо у групі шість студентів це завдання цілком реально виконати, то у групі з десяти учнів це може не спрацювати.
  • ЗАВДАННЯ 2. GALLERY WALK

    Інколи нам насправді потрібно, щоб наші студенти обговорили запитання з підручника. Щоб зробити це заняття більш приємним, видрукуйте запитання на окремих картках із малюнком, який можна пов’язати із запитанням.
    За допомогою м’яких кнопок  BlueTack розташуйте запитання із зображеннями на стінах по всій аудиторії. Поставте учнів парами. Кожна пара розпочинає в іншому місці (тобто з різним запитанням і зображенням). Повідомте студентам, що, закінчивши говорити про одне питання, вони переходять за годинниковою стрілкою до наступного питання. 
    Дуже важливо сказати, що слід запам’ятовувати відповіді своїх партнерів. У фідбеці про зміст попросіть учнів повідомити про те, що їм розповіли їхні партнери. Слідом за цим, ви можете провести фідбек щодо мови.

    ЗАВДАННЯ 3. FISHBOWL 

    Завдання адаптовано із книги  100 TESOL Activities for teachers. Така діяльність допоможе розпалити розмову і дасть можливість студентам по-справжньому слухати один одного. У цій діяльності лише чотири учні говорять, а інші слухають.
    Розсадіть студентів,  як показано на малюнку з чотирма кріслами посередині, а іншими кріслами у великому колі, оберненими до крісел посередині. Четверо студентів сидять на кріслах посередині, інші сидять на стільцях навколо міні-кола. Таке розташування класу створює вигляд акваріуму з рибками.
Роздайте малюнки чотирьом учням всередині кола. Їм потрібно описати ці малюнки. Кожен із чотирьох учнів повинен описати малюнок хоча б один раз. Після того, як учень опише малюнок, інші студенти з більшого кола можуть зайняти його місце, якщо злегка поплескають по плечу. 
Студентам із зовнішнього кола, можливо, знадобиться робити конспекти. Такий формат особливо добре підходить для дебатів чи суперечливих дискусій, тому переконайтесь, що малюнки ретельно підібрані та викликають цікавість. Питання можуть супроводжуватися іншими питаннями. Це завдання може тривати до 20 хвилин. Слідом за цим проведіть фідбек щодо змісту та мови.
Сподіваємось, що запропоновані сьогодні завдання скоротять час, коли розмовляє викладач,  та збільшать кількість часу, коли ваші учні дійсно працюють. Ці вправи також зроблять ваші заняття максимально інтерактивними, захопливими та веселими!
https://grade.ua/uk/blog/razgovornye-uprazhneniya-po-anglijskomu/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=blog&fbclid=IwAR2YvM6OIw5TCaS2mHXkgsqIiciEg6QMuRVypY6Sue0TxxGU-k-WaWpABn4

Немає коментарів:

Дописати коментар