неділя, 23 лютого 2020 р.

Speaking Tasks for teenagers

Кожен викладач іноземної мови знає, що усне мовлення — це основна навичка, яку слід розвивати та практикувати. Втім, іноді зовсім непросто змусити своїх учнів-підлітків сказати англійською мовою бодай пару фраз. Сьогодні пропонуємо вашій увазі кілька вправ для покращення вміння розмовляти англійською.
Чи пам’ятаєте себе, коли ви були підлітком? Як ви почувалися? Тоді усе здавалося дуже складним, чи не так? Якщо так, то ви знаєте, що мається на увазі. Ось чому важливо, щоб уроки для підлітків мотивували, залучали, а також зменшували стрес у їхньому житті.
Планувати мовленнєву діяльність для підлітків може бути досить складно. Однак водночас це може бути корисно. Ми вже все підібрали, щоби полегшити вам роботу. І не хвилюйтеся, якщо ваші учні мають різні здібності — у цьому переліку ви знайдете щось для кожного.
Створення історій зі звуків
Запишіть історію зі серії звуків, наприклад: дзюрчання струмка, клацання під час набору тексту тощо. Знайдіть щось, що може слугувати екраном, наприклад старе простирадло, яке можна накинути на мотузку та закріпити прищепками для одягу (необов’язково).
Скажіть учням, що ви розповісте їм “звукову” історію, без слів. Далі відтворіть ваш запис. У малих групах студенти обговорюють, що, на їхню думку, відбувається в цій історії. Після цього об’єднайте клас і нехай вони поділяться ідеями.
Створіть невеликі групи та попросіть їх скласти сценарій і прорепетирувати власні історії зі звуків. Поки вони працюють, облаштуйте екран, якщо він у вас є. Далі групи по черзі презентують свої розповіді зі звуків перед усіма. Після кожної презентації глядачі розмірковують про те, що почули, і перевіряють свої здогадки, запитуючи у виконавців.
ПІДКАЗКА:Для тінейджерів із рівнем англійської вище включіть також роботу над називанням звуків, наприклад, clinking, tapping. Цю вправу взято з книги Language Activities for Teenagers (pdf-file) за редакцією Сета Ліндстромберга. Збірка містить 99 різних заходів, які можна проводити на заняттях. Усіх їх можна використовувати в навчанні англійської мови як додаткової учнів у віці 11–16 років
Я ніколи…/I Have Never…
Усі розпочинають цю гру, тримаючи п’ять пальців у повітрі (можна взяти меншу кількість пальців, щоби скоротити вправу). Перший учень розповідає класу про одну річ, яку він/вона ніколи не робили. Студенти, які займалися цією діяльністю, повинні опустити один палець і розповісти класу історію про це. Учасники вибувають із гри, коли всі їхні пальці опущені.
Як бачите, багато завдань можна перетворити на ігри чи змагання. Наприклад, у підручниках зазвичай є вправи з граматики. Навчіть своїх учнів працювати над ними в командах. Команди, які мають найбільше правильних відповідей, отримують бал і записують його на дошці під час уроку, додаючи бали з подальших ігор та вправ. Команда з найбільшою кількістю очок наприкінці уроку стає переможцем. Якщо хочете, можна дарувати призи, але радості від перемоги вистачає й так!
  • ПІДКАЗКА:змішуйте команди кожного наступного заняття, щоби переможцями ставали різні студенти!
Games for teenagers – посібник із використання ігор на заняттях англійської. Тут ви знайдете велику кількість ігор та завдань, які можна використовувати для учнів різного віку.
Опитування
Опитування – це чудовий спосіб змусити клас розмовляти. Їх можна адаптовувати багатьма способами відповідно до конкретних навчальних ситуацій. Також вони годяться для використання майже на будь-якому рівні, за винятком абсолютних початківців. Хороші навички читання, вміння ставити та відповідати на прості запитання – мінімум, необхідний, щоби ваші учні могли проводити опитування поміж собою.
Підлітки також люблять опитування, але вам доведеться досить ретельно все спланувати. Наприклад, нагадайте, що студенти повинні розмовляти лише з напарником, 1 на 1, а не у великій групі. Мета завдання – провести цікаві бесіди, а не закінчити діяльність якомога швидше. Крім того, слід провести якомога більше мінірозмов англійською мовою з великою кількістю різних людей.
Ідеї для проведення опитувань на заняттях англійської можна знайти тут. Краще проводити різні види опитувань, щоб учні не нудьгували та щоби кожна діяльність була для них свіжою та цікавою.
Після закінчення учасники сідають, записують свої результати, а потім представляють їх перед усім класом.
  • ПІДКАЗКА:Не забудьте спитати у групи про найцікавіші речі, які вони дізналися про своїх однокласників. Також варто дати відгуки учням про те, як пройшла діяльність, щоби клас міг зробити це ще краще наступного разу.

  • Offer
  • Prefer
  • Move
  • Win
  • Continue
  • Buy
  • Wait
  • Consider
  • Change
Кожен має вибрати п’ять дієслів зі свого списку, після чого складає запитання, використовуючи одне з них. І так – для кожного обраного слова. Запитання пишуться для людини, у якої вони хочуть узяти інтерв’ю.
Скажімо, студент обирає Марка Цукерберга. Ось кілька прикладів запитань:
Why did you decide to create Facebook?
Why didn’t you continue to study at Harvard?
What do you love about being famous?
What would you like to change in Facebook?
What do you consider to be your greatest achievement?
Поки учні складають свої запитання, слідкуйте за класом і допомагайте виправити граматичні помилки. Після цього студенти обмінюються написаними запитаннями та беруть на себе роль людини, у якої вони хотіли взяти інтерв’ю. Їхній партнер ставить їм тільки що написані ними запитання. Отже, виходить, що кожен відповідає за людину, у якої хотів узяти інтерв’ю.
Прослідкуйте за помилками. Ви також можете попросити учнів розповісти цілому класу про особу, яку обрав їхній партнер, і як він відповів на запитання.
Якщо ви бажаєте дізнатися більше про заохочення підлітків до розмови, відвідайте такі вебсайти:
Якщо вашим учням важко розмовляти англійською в класі або вони соромляться цього, перегляньте відео, у якому Герберт Пухта ділиться своїми ідеями, як зробити, щоби студенти могли використовувати англійську, а не рідну мову під час уроку.
Ще більше цікавого:

Немає коментарів:

Дописати коментар